Sunday, October 11, 2009

Adilkah semua itu untukku?

Adilkah semua itu untukku? Semua kesalahan dan perselisihan itu terpikul di bahuku seorang?

Adilkah padaku...jika aku tidak berhak untuk bersuara...hanya sepotong ayat memohon maaf yang didesak padaku...tanpa kerelaanku kerana aku tahu aku tidak bersalah... Kemudian seenaknya engkau terus-terusan mendesak aku... melempar aku...menunding jari ke mukaku dengan berbagai tuduhan mengikut ilusimu...mengikut benakmu... seolah-olah aku tetap bersalah...

Aku juga ada naluri... aku juga ada hati... semua yang kulakukan hanya untukmu, tetapi aku rasakan sangat terpukul apabila keikhlasan aku dipandang sepi olehmu...dan padamu itu adalah kesalahan besar bagiku... berdiam diri dan mencipta kehilangan adalah jalan yang terbaik buatku kini...supaya aku lebih tabah dan dapat mengembalikan semua keceriaanku yang kau sentap secara tiba-tiba. Semoga dengan 'kehilanganku' ini masih ada yang menghargai.

No comments:

Post a Comment